Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars / Puan:
Loading...

Number1’a konuk oluyor

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan “Neden Evet, Neden Hayır?” özel programında Number1 Türk TV ve Number1 TV ortak yayınında Kadir Çetin’in sorularını yanıtladı

Neden Evet?

Gençler iki başlılıktan kaynaklı geçmişi çok yaşamadılar. Dış güçlerin ülkemize müdahalesi vs. gençler bilinçli ama biz gençlere 2002 öncesini doğru anlatırsak gençler çok net bir şekilde evet diyecektir. Ülkemizin son 14 yılda aldığı mesafe çok iyi. Ama gençler şunu bilmeli ki çift başlılık olmasaydı şu anda 3 kat büyüdüysek 10 kat büyüyecektik. Bunun da sebebi çift başlılıktan kaynaklı. Hükümetin programını beğenmeyen bunu kabul etmeyen bürokrasidir sebebi.  Ülkemizi ve bu coğrafyayı yönetmeye alışkın olan dış güçlerin bize takmaya çalıştığı çelmelerdir bunlar. Bütün bunları ortadan kaldırmak için tek merkezden ülkenin yönetildiği bir sistem olsun istiyoruz. Bu sistemin amacı daha hızlı hareket etmek alınan kararlarda ve ülkenin ekonomisini dünya çapında rekabet edilebilir hale getirmek.

1994’te Demirel ile Çiller arasında 5 ay sonra kavga başladı ve kriz oluştu. Dolar bir gecede yarı yarıya arttı. Bugün de fazla diyebilirler. Ama dış borcumuz yok. O zamanlar IMF’nin kapısında yatılıyordu.

Özellikle 21 Şubat 2001’de Rahmetli Ecevit Başbakan, Sezer Cumhurbaşkanı’yken iyi anlaşırlar dedik ama bir anayasa fırlatıldı ve kriz oluştu. Gecelik repo o gün 7500’dü. Repo bizi neden ilgilendiriyor? Bu gün repo % 8… Bu o zamanlar borçla yaşadığımız için çok önemliydi, hayatımız ona bağlıydı. Gelirin %86’sı faize ödendiği için çok önemliydi.  Bütçenin yüzde 86’sı borçlara gidiyordu.  Bu gün bu miktar %17.

O günlerde 22 banka battı! 1 Gecede.. Banka sahipleri parayı alıp yurtdışına kaçtı, ülke olarak onların 30 milyar dolar borcunu biz ödedik. Artık bu olmuyor.

Ak parti olarak bizim sözümüz vardı, anayasa değişikliğini meclise getirdik, bu gün de milletin önüne getirdik. Son karar onların dedik. Sayın Devlet Bahçeli de destekledi

Bahçeli bu değişikliği neden destekliyor?

1999-2002 arası sayın bahçeli hükümet ortağıydı. Başbakan yardımcısıydı. Çift başlılığın, cumhurbaşkanı-başbakan uyumsuzluğunun nelere mâl olduğunu bizzat gördü. Onun için bu değişikliği destekliyor..

MHP – AK PARTİ eski tartışmaları kırgınlığa yol açtı mı?

16 nisan bir siyasi parti seçimi değildir. Hükümet etme tarzıyla ilgili bir seçim, yürütme erkinin yasamadan ayrılma sisteminin seçimidir. Siyaset ederken ters düşebilirsiniz, bundan sonra da olabilir. Ama bu konu farklı. Sayın bahçeli 367 garabetinde de sorumlu bir devlet adamı gibi davranıp sayın Gül’ün cumhurbaşkanı olmasının yolunu açtı. Haziran seçimleri sonrasında koalisyon tartışmalarında da benzer tutum izledi. Yani bütün seçmenlere diyoruz ki “bu bir siyasi parti seçimi değil, bizi gelecek hedeflere taşıyacak bir hükümet etme sistemi seçimidir. “

Gençlere sözümüz

Gençler 2002 öncesini görmedi, bunu unutmasınlar. Gezi olayları, 17 25 Aralık ve 15 Temmuz olmasaydı bu gün çok daha iyi durumda olurduk. Yine de 2002 öncesindeki düşülen kötü durumlara düşmedik.

Ak Parti de çift başlılığı yaşadı

2002-2007 arası cumhurbaşkanı farklı bir düşüncedeydi. Kanun çıkardık onaylatamadık, istediğimizi bürokratları atayamadık. Herhangi bir bürokrat bizim uygulamak istediğimiz projeyi uygulamaya koymama hakkına sahipti. Yani hükümet programını onaylamayan, planlanan işleri beğenmeyen bir adam görevde kalıyordu biz o kişiyle çalışmak zorunda kalıyorduk. Yerine görevini yapan birini getirmek için Cumhurbaşkanı’nın onayı lazım. Onaylamayınca bütün işler kilitleniyordu.

Diğer ülkelerle sorunlar

Dünyada belirli bir ticaret pastası var. Türkiye büyüyüp dünya ticaret pastasından pay almaya kalkınca çıkarlar çatıştı. Bu anlaşılabilir. Yabancılarla sorunumuz anlaşılabilir. Ama içimizde FETÖ gibi odakların yaptığı apaçık ihanettir.

Fetö bizden önce de vardı

Feötü bizden çok önce vardı. Fetö 99’da demokratik sol parti iktidar oldu. Fetö o zaman da ona hizmet ediyordu. Sayın Ecevit’le ilişkileri gayet iyiydi. Kefil oldu. Bu gün PKK ile kol kola geziyor.

Dini istismar ederek yola çıktılar, herkes iyi niyetle inandı. Ama sonunda gördük ki amaçları başkalarının emelleri doğrultusunda ülkemize bela olmak.

Mit, bunların iç yüzünü gördü ve rapor etti. Onlar da oraya operasyon çekti. Hükümetimiz 7 şubat olayıyla bunların kötü niyetini anladı ve önlerini kesmeye başladı. Kılıçlar orada çekildi. Bu süreç en son 15 Temmuz’a kadar geldi.

Gençler her şeyi biliyor

Gençler apolitik, hiç bi şeyden haberi yok deniyordu. Bilgisayar başındaki o gençler 15 Temmuz’da vatanına öyle bir sahip çıktı ki, dünya şaştı kaldı.  Biz bu gençlere güveniyoruz. Ülke olarak en büyük kıvancımız genç nüfusumuz, bu potansiyeli her alanda değerlendirmeliyiz. Elbette bu gençler mecliste de temsil edilmeli.

Kanal İstanbul projesi

Kanal İstanbul projesi çok ekonomik ve kültürel olarak çok önemli .

Nereden geçecek?

Marmara’yı Karadeniz’e Küçükçekmece tarafından bağlayacak. Bütün etkileri tartışıldı, planlar hazırlandı. Alternatifler değerlendirildi. Bu sene hazırlığımız bitecek.

3. köprü yolunda Mahmutbey’de kamyonlar yolu tıkıyor. Bu problem çözülecek mi?

Kamyonları trafikten çekmek, ticareti sıkıntıya sokan bir yöntem. Kamyonları sabah 4 saat, akşam 4 saat bi yerde bekletmek, orda belki işe yarıyor ama şehrin başka yerinde sıkıntı çıkarıyordu. Bunu genele yayarsak toplam fayda olarak doğru yöntem bu.  Ama yeni açılan Odayeri-Çatalca alternatifi bu sorunu da ortadan kaldıracak.  Sene sonu bu sorun da biter.

 3. havalimanı ne zaman açılacak?

Atatürk havalimanı yolcu sirkülasyonu 20 milyondan 40 milyona çıktı. Ek önlemler aldık ama yetersiz kaldı. Türkiye havacılıkta bir merkez olmaya başladı. Havalimanı büyük olsa 80 milyon olacak. 3. Havalimanı bu ihtiyaçtan ortaya çıktı. Yolcu kapasitesi kısa sürede 200 milyona çıkacaktır. Amacımız önümüzdeki  90 milyon kapasiteli 1. Faz açılacak.

Atatürk havalimanının alanında yapılaşma olmayacak. Özel uçakların inebileceği küçük bir havaalanı olarak hizmet edecek. Ayrıca fuar alanı olarak değerlendireceğiz. Hyde park gibi büyük bir alan yapılacak.

 Deniz ulaşımı

Ben bir denizciyim. Bu konuda çok çalıştık. Ciddi sayıda liman yaptık ve birbirine demir yoluyla bağladık. Yük taşımacılığı anlamında kullanıyoruz. Yolcu taşımacılığı için kara ve hava alternatifleri çok gelişti ve deniz ulaşımı ekonomik olmaktan çıktı. Deniz, turistik amaçla kullanılıyor. İnsanlar raylı ve kara ulaşımını tercih ediyor.

Köprülerin önemi

Biz seyahat konforu artsın istiyoruz. Zaman kaybını, yakıt kaybını ve karbon salınımını azaltmayı önemsiyoruz. Bu projeler bu yüzden önemli. Biz bir otoyol yatık . beş kuruş para harcamadık. Yap işlet devret modeli. Yatırımcı diyor ki, geçiş ücreti inşaata yetmiyor. Ne yapacaksınız? Mecbur siz ödeyeceksiniz. Kimse babasının hayrına milyar dolarlık köprüyü gelip sizin ülkenize yapmaz. Ama biz bu köprüleri yapmak zorundayız., yolları yapmak zorundayız. Bu model olmasa hepsini biz bütçeden karşılamak zorunda kalırdık. Bunu engelledik

15 temmuz köprüsünde gişeler kalkacak, gidiş gelişlerde bu sistem takip amaçlı olacak. Ama çift yönlü ödeme olmayacak. O konuda çıkan spekülasyon doğru değil.

Adil kullanım kotası kalkacak

Adil kullanım kotası kademeli olarak kalkacak. Fiyatlar zaten düşüyor. Şimdi 1 mayıstan itibaren gece 2 ile sabah 8 arası kullanılan data kotadan düşmeyecek. 2018 sonunda da tamamen kalkacak…

Yorumunu Gönder :

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


Mersin escort

- Casino - Cratosslot - eskişehir eskort -

Mobilbahis