ABD'de hayat durdu

New Jersey’deki Metlife Stadı’nı dolduran onbinler devre arasında Red Hot Chili Peppers’in muhteşem şovuyla ısınırken, Michael Douglas, John Travolta, David Beckham gibi birçok ünlü de bu görsel şöleni tribünlerden izledi.

ABD’de hayat durdu

Super Bowl karşılaşmasını milyonlarca ABD’li ekran başında, bazıları ise bar ve restoranlarda arkadaşları ile izledi.

Karşılaşmayı yerinde izlemek isteyen binlerce sporsever ABD’nin dörtbir tarafından New York ve New Jersey’e akın ederken, aralarında Michael Douglas, John Travolta, David Beckham gibi bir çok ünlü de tribünden izledi. Bruno Mars, devre arasında Red Hot Chilli Peppers grubunun da katıldığı muhteşem bir şov ile izleyicileri büyüledi

Bruno Mars Superbowl Halftime Show

New York’ta haftasonu genelinde havanın açık ve sıcaklığın 5-10 derece arasında seyretmesi maça ilgiyi artırdı. Manhattan’a yarım saat uzaklıkta bulunan Metlife Stadında karşılaşma öncesi, devre arası ve sonrasında görsel şovlar ve havai fişek gösterileri de büyük ilgi çekti.  

Karşılaşmanın ardından galip takımın taraftarları zaferlerini doyasıya eğlenceyle kutladı. New York’taki Empire State binası da kazanan takım Seattle’ın renkleri ile ışıklandırıldı.

Seattle Seahawks taraftarları, karşılaşmanın ardından Times Meydanı’nda takımlarının zaferini kutladı.

Ekonomik etkisi büyük

Super Bowl organizasyonu bir spor karşılaşması olmasının ötesinde ekonomik bir etkinlik olarak da değerlendiriliyor. 

Bu yılki organizasyonda New York-New Jersey bölgesinde yapılacak harcamanın uzmanlarca yaklaşık 200 milyon dolar olarak gerçekleşeceği tahmin ediliyordu.

Karşılaşmanın düzenlendiği kentlerde ekonomik aktivitelerin artmasının yanı sıra, tv yayını ve reklam gelirleri ile de önemli bir ekonomik kazanç sağlıyor. 

Reklam gelirlerinde ilk organizasyonun yapıldığı 1967 yılından bu yana Super Bowl final maçı reklam verenlerin gözde platformu olmuş durumda.

İlk yıllar dakikası 85 bin dolar olan reklam tarifesi 19. finalle birlikte 1 milyon dolar sınırını geçti. 2012 yılına gelindiğinde ise 30 saniyelik reklamın ücreti 3 buçuk milyon dolara kadar yükseldi.

Yorumunu Gönder :

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir