Bakan Ersoy: Dört binden fazla tarihi eseri Türkiye’ye getirdik

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, turizm sektöründeki görüşmeleri değerlendirdi. Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının faaliyetlerini, Türkiye Kültür Yolu Festivalleri’ni, Rami Kışlası projesini anlattığı programda, tarihi eser kaçakçılığı konusunu da ele alan Ersoy, kendi döneminde 4 binden fazla tarihi eserin Türkiye’ye getirildiğini paylaştı. Ayrıca Bakan Ersoy, yıl sonuna kadar 50 milyon turist hedeflediklerini belirtti.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, TV’de canlı yayımlanan bir programda turizm sektöründeki gelişmeleri, Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının faaliyetlerini, Türkiye Kültür Yolu Festivalleri’ni, Rami Kışlası projesini ve tarihi eser kaçakçılığı konusunu ele aldı.
Bakan Ersoy, “Bir radikal strateji değişikliğine gittik. Kaçakçılık Şubesi’ni, Kaçakçılık Daire Başkanlığı haline getirip, uzman personel ve kadro sayısını 3 katına çıkardık. İkincisi de sizden kaçırılan malı itibarsız hale getirmeniz gerekiyor. Kaçış yolu üzerindeki ülkeler ve alıcı ülkelerle görüşmelere başladık. Birçoğuyla anlaşmalar yaptık. Şu anda 12 ülkeyi bulmak üzereyiz. İran ile Bulgaristan ile Romanya ile ABD ile Brezilya ile Çin ile Özbekistan, Türkmenistan ve Peru ile protokol yaptık. Önümüzdeki hafta da İsviçre ile yapacağız. Artık Anadolu kökenli bir malın alıcısı kolay kolay olmamaya başladı.”
Bakan Ersoy: Dört binden fazla tarihi eseri Türkiyeye getirdik

Bu anlamda tarihi eser kaçakçılığında iyi bir yol katettiklerinin altını çizen Ersoy, kendi döneminde 4 binden fazla tarihi eserin Türkiye’ye getirildiğini sözlerine ekledi.

YIL SONUNA KADAR 50 MİLYON TURİST

Bakan Ersoy, bu yıl sezon başında 42 milyon turist hedeflediklerini, Rusya- Ukrayna arasındaki savaşa rağmen hedefi 47 milyon turiste çıkardıklarını, ekim ayı itibarıyla bu rakamları revize ederek, yıl sonuna kadar 50 milyon turist hedeflediklerini belirtti.

Sektöre dair projeler geliştirirken sahadaki tecrübesini kullanmaya çalıştığını dile getiren Ersoy, şöyle devam etti:

  • “1985’ten beri bu işi yapıyorum. En iyi bildiğim iş bu. Sektöre rehberlikten başladım, basamakları teker teker çıkarak geldim. Pazar ve ürün çeşitliliğinin ne olduğunu çok çok iyi biliyorum. Bizim işimizden dolayı reklam ve tanıtımın önemini de çok iyi biliyorum. Erişimin, markalaşmanın ne kadar zor olduğunu, markalaşırsanız fiyatınızı nasıl koruyacağınızı, kendim de uzun yıllar yaşadığım için bu konulara hakimim ama siz ne kadar hakim olursanız olun, bu işin profesyonelleriyle çalışmanız lazım ve o sinerjiden de çok güzel şeyler ortaya çıkabiliyor.”

Türkiye’de geçen yıla göre gelen konukların artmasıyla şu anda 21 bin 500 otelin, 1 milyon 897 bin yatak kapasitesine çıktığını aktaran Ersoy, tanıtım konusunda sosyal medyayı da aktif kullandıkları bilgisini verdi.

Numberone.com.tr

Haber

İlginizi Çekebilir