Türkiye, Formula 1’in 2026 takvimi şimdiden açıklanmış olsa da, herhangi bir pistin yarıştan çekilmesi durumunda devreye girmeye hazır. İstanbul Park’ın yönetimi kısa süre önce Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu’na (TOSFED) devredildi. Federasyon Başkanı Eren Üçlertoprağı, Türkiye’nin F1 takvimine sadece geçici olarak değil, kalıcı şekilde dönmesi gerektiğini vurguluyor.
Son olarak pandemi döneminde, 2020 ve 2021’de geçici çözüm olarak F1’e ev sahipliği yapan Türkiye, bu kez kalıcı bir yer için çalışmalar yürütüyor. Motorsport.com’a konuşan Üçlertoprağı, “Hükümetin bizi federasyon olarak atamasının ardından FIA ve F1 yönetimiyle yoğun görüşmelere başladık. Türkiye’nin F1’e uzun vadeli dönüşü için güçlü bir siyasi irade var,” dedi.

2026 takvimi kesinleşmiş olsa da, herhangi bir yarışın iptal edilmesi halinde Türkiye’nin yarışa ev sahipliği yapabileceğini belirten Üçlertoprağı, bu kez pandemi dönemindekinden farklı olarak bir defalık değil, uzun vadeli bir anlaşma hedeflediklerini vurguladı.
Projeye Cumhurbaşkanı, Kültür ve Turizm Bakanı ile Gençlik ve Spor Bakanı’nın güçlü desteği olduğunu söyleyen Üçlertoprağı, “Tüm ödemeler ve prosedürler devlet güvencesi altında yürütülecek. İstanbul Park’ın yönetiminin federasyona geçmiş olması, hem FIA nezdinde tanınan ulusal spor otoritesi hem de organizatör sıfatıyla büyük bir avantaj sağlıyor,” dedi.
Ayrıca İstanbul’un konumu da Türkiye’yi cazip kılıyor. “Diğer ülkelerle rekabet gibi bir bakış açımız yok, ancak İstanbul’un bulunduğu coğrafi konum, genç nüfusu, otomotiv pazarı, 85 milyonluk iç pazar ve yakın çevredeki büyük izleyici potansiyeli ile F1 takvimine ciddi değer katacağını düşünüyoruz. Özellikle eylül ayı, hava koşulları ve lojistik açısından ideal bir dönem,” şeklinde konuştu.
Azerbaycan GP’sinin de aynı dönemde düzenlenecek olması, İstanbul’daki yarışın lojistik açıdan daha da kolaylaştırabileceği belirtiliyor. Türkiye’nin dönüşü 2027 gibi erken bir tarihte mümkün olabilir. Zandvoort’taki Hollanda GP’sinin takvimden çıkması ve Barselona’nın 2026 sonrası için hâlâ anlaşma imzalamamış olması, iki potansiyel boşluk yaratıyor. Ancak 2028 için Tayland’ın 1.2 milyar dolarlık Bangkok şehir pisti yatırımı, Türkiye’nin rekabetinde önemli bir rakip olarak öne çıkıyor.