Türkiye’nin önde gelen akaryakıt dağıtım şirketlerinden OPET, sürdürülebilirlik yatırımlarını desteklemek amacıyla yeşil tahvil ihracına imza attı. Sermaye Piyasası Kurulu onayının ardından gerçekleştirilen ihraç kapsamında 250 milyon TL nominal değerinde ve iki yıl vadeli finansman sağlandı. Şirket, elde edilen kaynağı yenilenebilir enerji yatırımları, enerji verimliliği projeleri ve düşük karbonlu teknolojilerin geliştirilmesinde kullanmayı planlıyor. OPET Genel Müdürü Özgür Kahramanzade, yeşil tahvil ihracının sürdürülebilir enerji hedeflerine önemli katkı sağlayacağını belirtti. Şirketin bu adımı, çevre dostu yatırımların finansmanına yönelik önemli bir hamle olarak değerlendiriliyor.